miękki werniks, 16 x 9,3 cm, grafika z albumu „La Porte Lourde. Poèmes en prose de René Morand, dessins hors- texte par Eugène Zak”, wydawca Galerie Zak, Paryż 1929, nakład 300 egz. + 10 egz. niesprzedażnych. Album zawiera dziewięć oryginalnych grafik, wykonanych techniką miękkiego werniksu. Egzemplarze książki znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w zbiorach prywatnych.
Malarz i pedagog, członek ugrupowania Rytm i Towarzystwa Artystów Polskich w Paryżu. Kształcił się w Paryżu w École des Beaux-Arts u J. L. Gérôme'a i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. W 1903 odbył podróż do Włoch, a następnie do Monachium, gdzie przez pół roku studiował w tamtejszej akademii. Po powrocie do Paryża w 1904 zadebiutował w Salonie Jesiennym. W Paryżu przyjaźnił się z Leopoldem Gottliebem, Romanem Kramsztykiem, Melą Muter i Eliaszem Nadelmanem. Z Polską utrzymywał stałe kontakty, był jednym z założycieli Rytmu i uczestnikiem jego wystaw. Artysta w początkowym okresie twórczości inspirował się renesansowym portretem, nieco później powstały sielankowe kompozycje z postaciami na tle krajobrazu, w końcowym okresie tworzył obrazy z jedną postacią na tle pejzażu lub wnętrza. Klimat tych późnych prac emanował melancholią, wyciszeniem, poczuciem zagubienia, natomiast ich formalnych inspiracji można szukać w twórczości Cézanne'a.